Sprawdzone oznakowanie w transporcie. Osoby, które często mają do czynienia z transportem ciężarowym, bardzo dobrze zdają sobie sprawę z konieczności stosowania właściwego oznakowania podczas prowadzonych prac. Oznakowanie ostrzegawcze, informacyjne, a także sygnalizacyjne. To wszystko wymaga stosowania właściwych przepisów i posiadania bogatej palety tabliczek i znaków. Przedstawiamy te, które naszym zdaniem powinny być na wyposażeniu każdej firmy.
Pachołki ostrzegawcze
Wykonane z elastycznego i bardzo wytrzymałego tworzywa. Mają stożkowy kształt i stabilną, najczęściej kwadratową podstawę. Malowane na przemian w pasy białe i czerwone lub białe i pomarańczowe. Wykorzystywane są do wyznaczenia tymczasowych pasów ruchu lub oznakowania strefy prowadzonych prac. Możliwość sztaplowania, czyli nakładania jeden na drugi sprawia, że zajmują bardzo mało miejsca i są łatwe do przenoszenia. W sprzedaży występują również pachołki ostrzegawcze, na których znajduje się dodatkowe oświetlenie sygnalizacyjne w postaci pomarańczowego światła błyskowego.
Barierki i płotki ostrzegawcze
Mogą być wykonane z drewnianych desek – przypominają wówczas koziołki montażowe, lub w nowszych modelach spotykamy się z połączeniem aluminiowego / stalowego stelaża i plastikowego wypełnienia. Malowane w biało czerwone pasy ostrzegawcze, najczęściej ułożone pod kątem. Służą do zabezpieczania wykopów, prac drogowych i innych miejsc pracy.
Tabliczki informacyjne
Wykonane z blachy ocynkowanej lub wytrzymałej i elastycznej płyty PVC. Nadruk tworzony w technologii sitodruku zachowuje odporność na promieniowanie UV, a jednocześnie jest łatwy do czyszczenia. Informacje, które mogą się znajdować na tego rodzaju tabliczkach będą informowały o zagrożeniach wynikających z prowadzonych prac ziemnych, głębokich wykopów, pracy maszyn i urządzeń, zagrożeniu wysokim hałasem czy w końcu również niebezpieczeństwem płynącym z niewybuchów, które bardzo często można znaleźć podczas tego rodzaju prac.
Oświetlenie sygnalizacyjne
Ostatnim i bardzo ważnym elementem, o którym nie można zapominać jest oświetlenie sygnalizacyjne. Składa się na niego seria pomarańczowych błyskających lampek, oświetlenie samochodu (tzw koguty), a także tymczasowa sygnalizacja sterująca ruchem wahadłowym. Do tego typu oświetlenia powinniśmy również zapewnić odpowiedniej mocy źródło zasilania, w postaci agregatów i akumulatorów. Predyspozycje kierowcy ciężarowego
Prowadzenie ciężarówek i wywożenie gruzu to praca wymagająca skupienia, opanowania i czasami stalowych nerwów. Jeżeli podoba się wam praca na dużych maszynach, ciekawe zlecenia i jazda w trudnym terenie, to zawód kierowcy samochodu ciężarowego może być idealny dla Was. Co trzeba wiedzieć, kiedy zamierzacie podjąć taką pracę? Przedstawiamy najważniejsze predyspozycje, które powinien posiadać taki kierowca.
Opanowanie i spokój
Wywóz gruzu, ziemi lub innych odpadów oznacza często jazdę dużym samochodem w miejscach, gdzie jest bardzo ciasno. Manewrowanie potężnym i załadowanym do pełna pojazdem nie jest łatwe, między innymi z powodu ograniczonej widoczności. Jazda wąskimi uliczkami, konieczność uważania na inne maszyny i ludzi, a także dbałość o to, aby ciężarówka nie uległa uszkodzeniu. To wszystko sprawia, że kierowca takiego pojazd powinien mieć nerwy ze stali i nawet w warunkach stresujących musi umieć zachować spokój i opanowanie.
Wyobraźnia przestrzenna
Może to wydawać się nieistotne do transportowania gruzu w Łodzi, ale wyobraźnia przestrzenna jest bardzo ważna. Nie tylko po to, by móc bezpiecznie manewrować pojazdem w trudnych miejscach, ale również aby sprawnie podstawiać samochód pod miejsce załadunku, wyładunku, a także obierać najlepszą drogę do przeprowadzenia ciężarówki.
Dobry wzrok
W końcu ostatnia rzecz, którą powinien posiadać kierowca ciężarówki wywożącej gruz. To dobry wzrok. Niezbędny do tego, aby móc prawidłowo ocenić odległości pomiędzy samochodem a ścianą budynku. Dobry wzrok jest również niezbędny, kiedy samochód jest wyposażony w dźwig HDS z łyżką koparkową. Wykonywanie wykopów i prowadzenie innych prac ziemnych również wymaga prawidłowego określenia odległości.