Sposoby zapłaty za transport ciężarowy

 

Zachowanie płynności finansowej jest ważne w przypadku każdej firmy. Bez względu na to, czy realizujesz małe lub duże zlecenia na transport ciężarowy, z pewnością chcesz, aby zapłata była realizowana w terminie. Na jakich zasadach preferują współpracę klienci, kiedy mają do wykonania wywóz gruzu, zlecenie prac ziemnych z udziałem HDS lub inny transport ciężarowy na Łódź bądź inne miejscowości? Jest kilka możliwych form zapłaty i przedstawiamy je poniżej.

Gotówka po wykonaniu zlecenia

gotowka do reki

To chyba najwygodniejsza metoda zapłaty za przewóz wielkogabarytowy. Dlaczego? Ponieważ natychmiast po wykonanej pracy, firma transportowa otrzymuje za nią zapłatę. Dzięki temu może bez zbędnych opóźnień pokryć koszt zakupu paliwa, a pozostałą część pieniędzy przeznaczyć na inwestycje lub inne wydatki. Taki sposób rozliczania jest również preferowany na początku współpracy z firmami, z którymi nie mamy udokumentowanej formy płatności. Sposób ten również spotyka się z dużym uznaniem ze strony klientów indywidualnych, zlecających jednorazowe kursy. Kierowca, który wykonuje taki transport ciężarowy, powinien być przeszkolony w zakresie odbierania gotówki za zapłatę, a także ręcznego wystawiania faktur.

Płatność na odroczony termin

przelewy bankowy

Znaczna liczba firm, zamawiających transport ciężarowy Łódź, preferuje tak zwany odroczony termin płatności. O czym należy pamiętać, kiedy godzimy się na takie rozwiązanie? Jest to duża wygoda dla klienta, niestety spore obciążenie dla firmy transportowej. Zapłata za wykonaną pracę często pojawia się na koncie po kilku miesiącach. Przez ten czas firma musi operować własnymi aktywami, inwestując je w zakup paliwa i wypłatę wynagrodzenia dla pracowników. Nie można również zapominać o tym, że zawsze istnieje ryzyko, że klient nam nie zapłaci.przelewy

Czy można się zabezpieczyć przed sytuacją, w której wykonaliśmy transport ciężarowy lub prace ziemne HDS i nie otrzymaliśmy zapłaty? Niestety przykro nam to pisać, ale niestety nie. Pomimo najszczerszych chęci, nikt nie ma wpływu na to, czy nasz kontrahent wywiąże się z zapłaty. Pomóc nam może podpisanie umowy na zlecenie transportowe, jednak jest to tylko dokument, w którym obie strony się do czegoś zobowiązują. Wyegzekwowanie tego zobowiązania to już zupełnie inna historia.

windykacja

 

kosztywindykacji